Ulotki i gazetki reklamowe mogą pomóc w promocji sklepu
Jeśli chodzi o organizację specjalnego wydarzenia, takiego jak wyprzedaż, czy może nawet otwarcie nowego sklepu, jedną rzeczą, którą trzeba zrobić, to uświadomić ludziom taką ofertę.
Można to zrobić na wiele sposobów, w tym za pomocą reklamy radiowej, telewizyjnej, lub gazetki promocyjnej. Dla wielu małych firm kanały takie jak Facebook i Twitter oferują bezpłatny kanał promujący zarówno ofertę biznesową, jak i wszelkie specjalne wydarzenia. Chociaż z pewnością ma to swoje zalety pod względem kosztów, może być dość pracochłonnym zadaniem, aby naprawdę rozpowszechnić informacje i promować swoje wydarzenie. Z tego powodu kanały społecznościowe, takie jak Facebook, są częściej postrzegane jako dobry kanał wsparcia zachęcający do dyskusji na temat specjalnych wydarzeń i ofert. Stanowią one także doskonałą platformę dla firm do współpracy z klientami podczas przygotowywania specjalnego wydarzenia i po nim. Chociaż media społecznościowe z pewnością mają swoje zalety w promowaniu wydarzeń i generowaniu świadomości konsumentów, ważne jest również, aby pamiętać o wypróbowanych i przetestowanych technikach marketingowych, które były stosowane od lat. Jedną z takich technik jest marketing bezpośredni i wykorzystanie ulotek i gazetek do promocji asortymentu.
Można je dostarczać bezpośrednio do domów klientów lub wystawić w strategicznym miejscu w sklepie, aby klient mógł je zabrać i przejrzeć w dogodnej chwili w domu przed następnymi zakupami.
Kolejną dużą zaletą korzystania z gazetek w celu promocji jest jej namacalny charakter. Fakt, że klienci fizycznie otrzymają ulotkę, oznacza, że sklep jest w połowie drogi do przekazania konkretnej wiadomości czy oferty. Obecnie bardzo wielu klientów przegląda gazetki promocyjne Castorama w Internecie. Jest to wygodny i łatwy sposób na sprawdzenie aktualnych promocji w wielu sklepach bez konieczności wychodzenia z domu. Wiele osób zatrzymuje lub przekazuje dalej ulotki dostarczane do domów. W ten sposób firmy mają mnóstwo powtarzających się szans na wzrost sprzedaży bez generowania zbyt wielu dodatkowych kosztów.