Organizacja uroczystości pogrzebowych – jak wygląda?
Niestety musimy być świadomi tego, że prędzej czy później przyjdzie taki czas kiedy ktoś z naszych najbliższych umrze.
Mimo tego, że zawsze jesteśmy wtedy w nienajlepszej kondycji psychicznej to trzeba zorganizować pogrzeb co raczej nie jest łatwe. Teraz powiedzmy sobie o tym jak wygląda organizacja takiego pogrzebu i na co powinniśmy zwrócić uwagę.
Jak zorganizować pogrzeb?
Absolutną podstawą jest wezwanie lekarza, aby ten mógł stwierdzić zgon, a następnie wystawić kartę zgonu. Wówczas dopiero na tej podstawie możemy udać się do zakładu pogrzebowego, który zabierze zwłoki. Gdy już to zrobimy musimy jeszcze do zakładu pogrzebowego przekazać najważniejsze dokumenty zmarłej osoby takie jak dowód osobisty czy zaświadczenie o zatrudnieniu lub wyciąg z emerytury. Teraz niezbędne jest to, aby wraz z dowodem osobisty zmarłej osoby udać się do urzędu stanu cywilnego, gdzie wystawiony zostanie akt zgonu. Warto pamiętać o tym, że bez aktu zgonu nie będzie możliwe otrzymanie zasiłku pogrzebowego. Co więcej niezbędne jest dostarczenie zarówno aktu zgonu jak i karty zgonu do parafii, w której odbędzie się uroczystość pogrzebowa. Jeśli wszystko to jest już zrobione to w zasadzie pozostaje nam już tylko uzgodnienie wszystkich szczegółów z księdzem odnośnie mszy pogrzebowej i wybranie miejsca pochówku bliskiej nam osoby. Na tym etapie warto jeszcze dodać, że bardzo często organizacją tego wszystkiego i wszelkimi formalnościami zajmuje się dany zakład pogrzebowy, który wybraliśmy, a my sami w zasadzie nie musimy się niczym przejmować i jednocześnie mamy pewność, że wszystko zostanie wykonane i zorganizowane tak jak należy.
Szukanie zakładu pogrzebowego
W przypadku, gdy nie wiemy jak najlepiej znaleźć zakład pogrzebowy to może nam w tym skutecznie pomóc Internet. Jeśli zmarła osoba była z Krakowa to warto wpisać w wyszukiwarkę coś takiego jak pogrzeb kraków, a na pewno znajdziemy zakład pogrzebowy, który będzie spełniał nasze oczekiwania.