Na czym polega pozycjonowanie stron?
Nowoczesny marketing internetowy nie może obyć się bez SEO. Widoczność w wyszukiwarce często stanowi “być albo nie być” dla wielu sklepów e-commerce. Aby zaistnieć w sieci i zacząć zarabiać, trzeba podjąć odpowiednie działania. Google, najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka internetowa, bierze pod uwagę setki czynników rankingowych, decydując o docelowej pozycji poszczególnych stron. Jak się w tym odnaleźć?
Pozycjonowanie stron w Google – najważniejsze kroki do sukcesu
Najlepiej skorzystać z pomocy dobrej agencji. Jedynie doświadczony specjalista SEO będzie w stanie opracować skuteczną strategię. Ustali plan działania biorąc pod uwagę historię domeny oraz jej stan. Wszystkie zaproponowane zalecenia powinny zostać wprowadzone w całości. Tylko wtedy opracowana strategia ma szansę na sukces. Po rozpoczęciu współpracy specjalista zaczyna od następujących kroków:
Keywords research – polega na znalezieniu najbardziej odpowiednich słów kluczowych dla danej domeny. Wspólnie z klientem specjalista dobiera takie frazy, które nie będą zbyt konkurencyjne, ale jednocześnie przyniosą zyski. Na tym etapie bardzo ważna jest komunikacja – zwłaszcza gdy prowadzimy niszową działalność. Odpowiednie rozumienie pozycjonowanego biznesu bardzo pomoże specjaliście.
Analiza strony – na podstawie wybranych fraz kluczowych pozycjoner przygotuje zalecenia optymalizacyjne. Zbiór wytycznych, które poprawią strukturę serwisu oraz uczynią go bardziej czytelnym i łatwiejszym w nawigacji. To przysłuży się nie tylko robotom Google, ale także użytkownikom. Lepsze wrażenia podczas przeszukiwania strony to większa sprzedaż.
Wdrożenie zmian. Zazwyczaj każda dobra agencja posiada samodzielny zespół specjalistów znających najpopularniejsze systemy CMS. Potrafią w ramach ryczałtu wdrożyć wszystkie zalecenia. Proces ten jest szybszy i tańszy niż w przypadku zewnętrznych rozwiązań.
Reoptymalizacja. Po wdrożeniu nadchodzi czas oczekiwania na wyniki. Długość tego okresu zależy od trudności branży oraz wybranych słów kluczowych. Nie oznacza to, że współpraca może zostać już zakończona lub że pozycjoner nie pracuje nad serwisem. SEO to ciągłe monitorowanie stanu witryny. Wahania algorytmu Google pojawiające się w wyniku niezapowiedzianych aktualizacji również mogą przyczynić się do spadku lub wzrostu pozycji. Praca specjalisty polega na ciągłym usprawnianiu serwisu i monitorowaniu sytuacji.
Korzyści płynące z pozycjonowania
Przede wszystkim stronę częściej będą odwiedzać potencjalni klienci. Dzięki klarownej strukturze i opisom łatwiej znajdą interesujące ich produkty. To także większa szansa na dokonanie transakcji, czyli podniesienie sprzedaży. Na dodatek zyskujemy zespół doradców, którzy pomogą podjąć dobre decyzje podczas dalszego rozwoju serwisu.
SEO to trudna i wciąż zmieniająca się dziedzina. To dlatego powinniśmy skorzystać z pomocy agencji do pozycjonowania naszego sklepu. Specjaliści posiadają najbardziej aktualne informacje i będą w stanie zaadaptować najnowsze metody na potrzeby strony internetowej. W efekcie możemy cieszyć się zwiększonym ruchem oraz wysoką sprzedażą. Pozycjonowanie stron w Google to niezbędny element dzisiejszej biznesowej rzeczywistości.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.