IT menager i zaawansowane zarządzanie urządzeniami w korporacji
Szukasz rozwiązania, które podniesie bezpieczeństwo urządzeń podłączonych do sieci? System zarządzania IT wprowadzi Twoją firmę na zupełnie inny poziom automatyzacji. Usprawnienia procesów aktualizacji, zabezpieczenia i kontroli urządzeń pozwolą na ujednolicenie zarządzania nad całą infrastrukturą IT. W jakich obszarach życia korporacji znajduje swoje zastosowanie?
- Zarządzanie IT do zwiększonego bezpieczeństwa.
- Zdalne wdrażanie systemów informatycznych i aktualizacje.
- Zarządzanie projektami informatycznymi z centralnej konsoli.
- Zdalne wsparcie dla każdego pracownika.
Można powiedzieć, że obszar procesów zarządzania nie kończy się jedynie na urządzeniach stacjonarnych. Dzisiaj wiele komputerów, laptopów, tabletów czy smartfonów bazuje na jednym środowisku np. Android, Windows, czy iOS. Posługiwanie się jednolitym oprogramowaniem jest przydatne przy zarządzaniu projektami, ale też pozwala na zdalną kontrolę wszystkich urządzeń. Poznaj więcej korzyści z prowadzenia procesu.
Zarządzanie IT do zwiększonego bezpieczeństwa
To jeden z najważniejszych powodów, dla których wykorzystuje się zdalny monitoring komputera czy innych sprzętów. Administracja z jednego punktu kontrolnego może wdrażać spójne polityki bezpieczeństwa na wszystkich dostępnych urządzeniach. Zdalne monitorowane, sterowane i zarządzane systemy informatyczne są bezpieczniejsze w kontekście ataków złośliwego oprogramowania np. malware. Unika się też instalowania nieautoryzowanych aplikacji, a zdalne zarządzanie jest pomocne w prowadzeniu szkoleń na temat bezpieczeństwa.
Proces zdalnego wdrażania systemów informatycznych i aktualizacji
Wielu pracowników zapomina, by systematycznie wprowadzać aktualizacje do swoich jednostek. Ma to związek z jakością zabezpieczeń gwarantowanych przez dostawcę sprzętu lub oprogramowania. IT Menager, jako osoba decyzyjna może wykorzystywać servicedesk, by odbierać zgłoszenia od całego zespołu korzystającego z infrastruktury komputerowej w firmie. W ten sposób cały system zgłoszeń działa sprawniej, a wdrażanie systemów przebiega na każdym urządzeniu zdecydowanie skuteczniej.
Zarządzanie projektami informatycznymi z centralnej konsoli
Kolejna korzyść obejmuje obszar zarządzania projektami. Menedżer IT może korzystać z centralnej konsoli, by nie tylko realizować obsługę zgłoszeń. Cały system zapewnia wszechstronność zakresu zarządzania przez skrócenie czasu obsługi. Kierownik projektu ma do dyspozycji wszystkich pracowników połączonych w jednym systemie i może zarządzać ich pracą. Wpływa to na poprawę efektywności i skrócenie czasu pracy.
Zdalne wsparcie dla każdego pracownika
Proces wdrażania systemów informatycznych z jednego miejsca przynosi korzyści dla każdego pracownika. Osoby wykorzystujące urządzenia podłączone do systemu zarządzania mogą również zgłaszać swoje problemy do helpdesku. Dostarczanie wartości w ten sposób to najszybszy sposób na rozwiązywanie problemów ze sprzętem, oprogramowaniem czy innymi technicznymi aspektami pracy.
To tylko niektóre z konkretnych zalet, jakie ma scentralizowane zarządzanie w IT. Teraz wystarczy sięgnąć po optymalne rozwiązanie, które będzie dopasowane do oczekiwań Twojej firmy.